Oprogramowanie dla nowoczesnej gastronomii

Trudno wyobrazić sobie, by w dwudziestym pierwszym wieku w dużych barach, lokalach z serwowanym jedzeniem czy w kawiarniach o znacznej renomie miałoby zabraknąć oprogramowania, które ułatwiałoby pracę kelnerom. Tak się składa, że moja siostra ma możliwość pracy w osiedlowej pizzerii i ostatnio opowiadała mi, do jakiej zabawnej pomyłki doszło na jej zmianie.

Pc-gastronom najlepszy w innowacyjnej restauracji

innowacyjne oprogramowanie pc-gastronomWszystko zaczęło się od tego, że klient opacznie zrozumiał sens nazwy pizzy  „hawajska”. Był przekonany, że pizza o średnim rozmiarze dużego talerza będzie miał owoce morza i do tego będzie w kształcie Hawai. Jakież było jego zdumienie, gdy nie doczytał, że nie będzie mógł skosztować tego rarytasu, które ukształtowało się w jego głowie, bo jego zamówieniem okazała się być pizza z ananasem. Jako że klient mojej siostry poczuł się oszukany, chciał udowodnić, że zaszła pomyłka. W tym momencie sprawdziło się innowacyjne oprogramowanie pc-gastronom. W ciągu kilku sekund mogła zobaczyć, jakie przy stoliku klienta zostało złożone zamówienie i czy aby na pewno zostało poprawnie przesłane do kuchni. Komputer, na którym jest oprogramowanie do restauracji, jest wyposażony w ekran dotykowy, a wszystkie stolik w lokalu są opisane i dodatkowo oznaczone kolorami. Bez problemu dotarła do sedna sprawy i poinformowała, że to klient nie doczytał, jak wygląda dana pizza w tej restauracji. Gdy siostra chciała zmienić zamówienie, bo pan kategorycznie nie chciał w swoim zamówieniu ananasa wśród warzyw, potrzebna było autoryzacja, co spowodowało, że chcąc nie chcąc, do całego zamieszania został zaproszony właściciel restauracji. Szybko uzgodnili, że klient dostanie nową pizzę, a na jego rachunku zostaną wprowadzone zmiany. Na szczęście, te nowoczesne oprogramowanie zostało zaprojektowane tak, by poradzić sobie nawet z takim zadaniem i w mig na rachunku pojawił się inny tytuł dania, niż na początku. Klient nie chciał faktury, choć można by było ja wygenerować automatycznie. Nie było też problemu z dojściem do tego, czy przez przypadek klient nie został przypisany innej kelnerce, bo system przypisuje każdego klienta ze stolikiem jednemu pracownikowi. Siostra mówiła mi, że już nie raz musiała zamienić się klientami ze współpracownicą z różnych przyczyn i wtedy oprogramowanie pc-gastronom również nie zawiodło.

Po tej historii zdałam sobie sprawę, że pc-gastronom ma także możliwość obsługi kart lojalnościowych i na tym oprogramowaniu można dawać zniżki klientom. Także w godzinach, gdy wszystkie pozycje z karty są obniżone, lub tylko ich część ulega obniżce, na rachunku nie pojawi się standardowa cena. Nie zdarzyło się również, by dane o wielkości rachunku czy faktury dostały się w niepowołane ręce.